きょうはマウスピースを4本もリフェイスしてもらった。@渥美工房。
写真は左からClassic #5
現行Ted Klum Classic #5
D’Addario D5M
MC Gregory 4A18
初期Tedやダダリオがえらく僕好みになった!現代の楽器でサブトーン質な音を出すためのそのカラクリを教わった気分。
現行Tedはセクションで映えてきそう。
MCは僕の82Zにつけるには楽器の重量に負けている感じだけど、軽く吹けばあの質感が出てくるんですよ!これに見合うような軽い楽器が手に入ると良いなぁ。 82Zを軽い状態に整えると見合ってくるのかなぁ。などと妄想中。
気持ちは過去の再現ではなく、未来のサウンド作りへ。
こんな時間が楽しい。
Today I had 4 mouthpieces refaced.
Photo from left Early Ted Klum Classic #5 Current Ted Klum Classic #5 D’Addario D5M MC Gregory 4A18 Early Ted and D’Addario became my favorite!
I feel like I’ve been taught the mechanism for producing subtone quality sounds with modern instruments.
The current Ted seems to be usable in the section.
When I put the MC on my 82Z, it feels like it’s losing the weight of the instrument, but when I play it lightly, that texture comes out! It would be nice if I could get a light instrument that matches this.
I wonder if 82Z will be worth it if it is adjusted to a light state. And so on.
My wish is not to reproduce the past, but to create the sound of the future. It’s fun to spend time thinking about these things.
![](https://hiroshi-sugano.com/wp-content/uploads/2022/08/0365DAD6-1DAB-4DA1-B66C-FFCCFB6A1A11.jpeg)
![](https://hiroshi-sugano.com/wp-content/uploads/2022/08/6D3ECF3C-4A57-472D-8041-A2C524218AE2.jpeg)
【Instagram】
https://www.instagram.com/p/B7YWdTBpuek/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
![](https://hiroshi-sugano.com/wp-content/uploads/2022/08/SNSアイコン-300x300.jpg)
YAMAHAの楽器を使うようになってからは、
Ted Klum Classic #5やD’Addario D5Mあたりを使っていた。
When I started using YAMAHA instruments,
Ted Klum Classic #5 and D’Addario D5M around.
Comments